Wednesday, 1 November 2017

Waktu Fisiologi Badan Berfungsi


5 - 7 pagi

Waktu di mana usus besar bekerja. Mesti disiplinkan diri utk *buang air besar* dalam waktu ini. Jika tak, penyakit akan berkumpul.

Monday, 30 October 2017

7 Sebab Kenapa Kita Perlukan Suplimen?

Setiap orang ada pendapat yang tersendiri bila sebut je pasal suplimen kan?..Dan jangan terkejut ramai jugak yang cakap suplimen ni macam ubat..hehe..

Friday, 13 October 2017

GLA Complex - Sahabat baik kulit anda

GLA adalah jawapan kepada kulit yang cantik dan berseri. 




Temui Kecantikan Dari Dalam

Membina - Menganjalkan - Melindungi - Melembapkan

Sustained Release Vita-C Plus - Mengatasi Radikal Bebas untuk Kulit yang Sihat

Alami semula nikmat kesihatan dengan mengambil nutrien yang tepat. Vitamin C adalah vitamin larut air yang mempunyai pelbagai fungsi terhadap badan, dan fungsi utamanya adalah sebagai antioksida. 

Ia juga memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya semua yang membentuk tubuh anda.


Temui Kecantikan Dari Dalam


Membina - Menganjalkan - Melindungi - Melembapkan




Keistimewaan Shaklee 

• Merupakan produk semulajadi yang dihasilkan daripada ekstrak jagung serta sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif. 

• Sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran vitamin C. Ianya bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam. 

• Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesannya.


Perlindungan Antioksida dengan Vitamin C 

• Memainkan peranan penting dalam menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan juga kulit anda. (rujukan 1)*

• Memainkan peranan penting dalam penyelenggaraan kolagen dengan mengekalkan enzim-enzim aktif yang terlibat dalam penghasilan kolagen. (rujukan 2)*


Semoga info tentang Sustained Release Vita-C Plus - Mengatasi Radikal Bebas untuk Kulit yang Sihat bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang Sustained Release Vita-C Plus atau nak cuba tablet bagus Vita-C ni, boleh hubungi kami:


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia


*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah iklan produk suplemen.




Rujukan: 

1. K Akhilender, Naidu. (2003). Vitamin C in human health and disease is still a mystery? An overview. Nutrition Journal. (2):7. https://doi.org/10.1186/1475-2891-2-7 

2. Telang, P. S. (2013). Vitamin C in dermatology. Indian Dermatology Online Journal, 4(2), 143–146. http://doi.org/10.4103/2229-5178.110593.

Thursday, 12 October 2017

5 Tips untuk bantu anda pilih sumber Protein yang betul


Pemakanan yang sihat bermula di rumah. 

Protein soya adalah minuman yang disukai ramai. 
Ia membekalkan asid amino, tidak mengandungi kolesterol dan laktosa, sesuai untuk golongan vegetarian dan mudah dihadam.

Apa yang paling penting, ia sesuai untuk seisi keluarga dan semua orang gemarkannya! Protein soya sangat sesuai untuk anda dan yang tersayang.

Jum kenali 5 Tips untuk bantu anda pilih sumber Protein yang betul dan yang terbaik.. :)



Khasiat Protein Lengkap untuk Seisi Keluarga!



Pemakanan yang sihat bermula di rumah. Protein soya adalah minuman yang disukai ramai. Ia membekalkan asid amino, tidak mengandungi kolesterol dan laktosa, sesuai untuk golongan vegetarian dan mudah dihadam.



Apa yang paling penting, ia sesuai untuk seisi keluarga dan semua orang gemarkannya! Ketahui kelebihan protein soya untuk anda dan yang tersayang.

Wednesday, 11 October 2017

Kulit Berseri Ditemui! - THE RADIANT 4




Ketahui 4 nutrien penting untuk kulit cantik berseri dari dalam.

Pernah tertanya-tanya bagaimana sesetengah orang mempunyai kulit yang sihat dan berseri? Mereka memberikan aura positif dan sihat. Sering kali juga, anda tertanya-tanya apakah yang diperlukan untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan.


Dapatkan kulit yang berseri dari dalam dengan nutrien ini!

CAROTOMAX® Perlindungan Antioksida Dari Dalam

Untuk mempertingkatkan kesihatan anda serta memastikan kulit anda sihat dan berseri untuk lebih lama, dapatkan manfaatkan kebaikan CarotoMax® melalui suplemen harian anda. 

Ia mengandungi antioksida larut lemak yang dikenali sebagai karotenoid yang memberikan perlindungan antioksida yang tinggi untuk menggalakkan sel-sel yang lebih sihat dari dalam untuk kesihatan yang lebih baik, termasuk kulit anda.

Tuesday, 10 October 2017

Collagen Powder - Merangsang Kulit Kelihatan Muda dari Dalam ke Luar

Collagen Powder Merangsang Kulit Kelihatan Muda dari Dalam ke Luar

Kolagen bertindak seperti ‘pelekat’ untuk mengikat tubuh anda dan ditemui dengan banyaknya di bahagian kulit. Penghasilan kolagen secara semula jadi berkurangan apabila usia semakin meningkat, dan menyebabkan kulit kendur serta pembentukan kedutan dan garisgaris halus. 

Tingkatkan pengambilan kolagen anda sekarang dengan Shaklee Collagen Powder supaya kulit kelihatan lebih sihat!

ESP - Minum Untuk Kulit Yang Sihat

ESP MIXED SOY PROTEIN ISOLATE POWDER Minum Untuk Kulit Yang Sihat

Protein membina tubuh anda, seperti batu-bata yang membina rumah anda. Ia adalah penting untuk pertumbuhan, penyelenggaraan dan pembaikan tisu dalam badan anda, termasuk kulit anda. 


Merupakan minuman yang lazat dan kaya dengan protein berasaskan tumbuhan, Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder menggalakkan pembaharuan sel untuk membina asas kepada kulit yang sihat.

Monday, 9 October 2017

Cabaran Kesihatan Semasa Hamil Dan Tips Kesihatan Cara Mengatasinya

Cabaran Kesihatan Semasa Hamil 1:

“ Mengapa saya mengalami kekejangan kaki semasa hamil?” 

Kekejangan kaki kerap berlaku semasa kehamilan, sering kali pada waktu malam semasa trimester ke2 dan ke3. Ia biasanya berlaku pada betis, kaki atau kedua-duanya.

Tips Kesihatan:

Saranan Nutrisi atau Suplimen Semasa Ramadhan - Set Ramadhan Shaklee



 ESP Mix Soy Protein Isolate Powder 


Memberikan tenaga Berterusan, Berasaskan Protein Tumbuhan yang Berkualiti Tinggi

Makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein. Lengkap dengan 9 asid amino perlu.*

Sunday, 8 October 2017

Tingkatkan Tenaga di bulan Ramadhan dengan Protein Berasaskan Tumbuhan!

Ketika berpuasa, anda tidak akan makan atau minum untuk sekurangkurangnya 10 jam. 

Keadaan ini boleh menyebabkan badan anda untuk bertukar ke fasa berpuasa, di mana badan anda akan menggunakan tenaga daripada glukosa yang disimpan di hati dan otot. 

Apabila semua glukosa telah digunakan dengan sepenuhnya, sumber tenaga yang berikutnya adalah lemak.

Puasa yang berterusan selama beberapa hari hingga ke beberapa minggu akhirnya akan mengubah lemak didalam badan kita kepada protein sebagai sumber tenaga. 

6 Cara Mengatasi Ketidakselesaan Semasa Berpuasa



Sepanjang tempoh berpuasa, adalah tidak mustahil untuk anda mengalami beberapa ketidakselesaan. Ini adalah enam cara yang dapat membantu mengatasinya supaya anda kekal bertenaga sepanjang Ramadhan!

Saturday, 7 October 2017

Permulaan Asas Untuk Kehidupan Yang Lebih Lama Dan Sihat

ADAKAH ANDA TAHU SAINS TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA IANYA TIDAK MUSTAHIL UNTUK KITA MENJALANI KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT DAN LAMA?
Tubuh yang sihat bermula dengan kesihatan sel-sel tunggal itu sendiri. Makanan yang diambil untuk sel-sel ini akan menentukan kesihatan dan kesejahteraan secara keseluruhan serta memberi kesan yang dramatik apabila usia anda semakin meningkat. 

Walau bagaimanapun, sel-sel anda akan terus mengalami kerosakkan akibat pendedahan persekitaran harian, tekanan bahkan melalui makanan yang menghasilkan radikal-radikal bebas. 

Radikal-radikal bebas ini memberi kesan buruk bagi tubuh dan menyebabkan sel-sel kita menjadi semakin lemah dan tidak berfungsi, seterusnya menyebabkan tindak balas keradangan yang boleh menyumbang kepada penuaan selular.


Performance® Menyegar dan Menghilangkan Dahaga

Memastikan badan terhidrat sepanjang bulan puasa adalah sangat mencabar terutamanya di kawasan-kawasan tertentu dimana tempoh berpuasa adalah sehingga 18 jam sehari. Apabila badan anda tidak mendapat air yang mencukupi, dehidrasi akan berlaku.




Dehidrasi memberi kesan negatif kepada pelbagai sistem kesihatan badan kita dengan: 

• Mempengaruhi prestasi fizikal normal badan. 

• Menyebabkan badan letih dan lesu1 . 

• Menyebabkan ketidakselesaan perut dan sembelit. 

• Mengurangkan kadar penyerapan nutrien1 . 

• Mengurangkan keanjalan kulit dan menyebabkan kulit kering. Ini kerana 30% daripada kulit kita terdiri daripada air yang membekalkan daya ketahanan, keanjalan dan seri kepada kulit1 .




Hidrat untuk kekal aktif dan cergas sepanjang berpuasa

Minum 8 gelas air sehari

• 2 gelas waktu iftar
• 4 gelas waktu malam• 2 gelas waktu sahur


• Ambil makanan tinggi dengan kandungan air. 

• Minum Performance Shaklee® dengan rumusan Opti-LyteTM proprietary yang: 

- Membekalkan elektrolit. 

- Membolehkan badan anda untuk menghasilkan tenaga segera yang berkekalan bagi membolehkan anda sentiasa aktif.


Semoga info tentang Performance® Menyegar dan Menghilangkan Dahaga bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang Performance® atau nak cuba air oren basikal ni, boleh hubungi kami: :)


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Friday, 6 October 2017

KAROTENOID Warna yang Melindungi Tubuh Anda



Apakah Karotenoid?

Adakah anda sedar dengan pelbagai warna dalam tumbuh-tumbuhan, buahbuahan dan sayur-sayuran di sekeliling anda? 


Daripada warna kuning yang bersinar-sinar sehingga ke warna labu oren dan lada hijau serta tomato yang merah menyala dan sayuran hijau yang berdaun gelap – tetapi tahukah anda apakah yang membuatkan ianya begitu kaya dengan warna warni?


Karotenoid lebih dikenali sebagai “Krayon Semulajadi” untuk tumbuh-tumbuhan dan mikroorganisma yang bertanggungjawab untuk warna-warna kuning, oren dan merah. 

Warna-warna krayon ini tidak hanya wujud untuk menjadikan tumbuh-tumbuhan ini kelihatan cantik tetapi ianya melindungi tumbuhan ini terhadap sinaran matahari yang terik, menstabilkan sel membran dan membantu dalam proses fotosintesis. 

Sama saperti karotenoid yang melindungi tumbuhan, ianya juga boleh melindungi anda!
Apakah yang baik tentang karotenoid?


• Antioksida 

• Penggalak imun 

• Penglihatan yang sihat 

• Kulit yang sihat



β-Carotene 

• Perlindungan antioksida1 

• Menggalakkan pertumbuhan paru-paru yang sihat & fungsi peredaran darah1


Lutein 

• Tumpuan pada mata6 

• Menggalakkan penglihatan yang sihat5


Lycopene 

• Membantu kesihatan salur darah2 

• Menyokong kesihatan prostat2 

• Improves blood vessel function3


α-Carotene 

• Menggalakkan penglihatan malam dan kesihatan mata4 . 

• Pautan untuk sistem imun yang sihat7


Astaxanthin 

• Menggalakkan tahap kolestrol LDL yang sihat 7 

• Bertindak sebagai pelindung matahari secara semulajadi7


Zeaxanthin 

• Perisai untuk retina dari pada pengoksidaan sinaran UV4


Kekalkan kesihatan penglihatan, imun dan prostat dengan karotenoid.


Semoga info tentang KAROTENOID Warna yang Melindungi Tubuh Anda bermanfaat untuk anda..


Kalau nak tau lebih lanjut tentang produk shaklee atau nak cuba suplimen shaklee, boleh hubungi kami:


Nurul Syahida (Syida)


013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama


Pengeposan ke seluruh Malaysia

6 Mitos Imuniti Terbongkar!



Mitos 1: Kebasahan dalam hujan Mitos akan membuatkan anda sakit
 

FAKTA : Tiada bukti yang menunjukkan bahawa cuaca sejuk menyebabkan seseorang boleh mendapat selsema atau sakit kerana sains moden tidak mampu untuk menunjukkan adanya hubungan di antara dua perkara tersebut. Apabila tiada buktibukti sains yang kukuh, perkara ini dikaitkan dengan kisah dongeng yang diwarisi dari nenek moyang kita.


Mitos 2 : Selsema ialah virus, sejuk ialah bakteria

Thursday, 5 October 2017

Kenali ESP (Energizing Soy Protein) , Fungsi dan Manfaatnya


Apa itu ESP (Energizing Soy Protein)?


Energizing Soy Protein (mixed soy protein isolate powder) adalah serbuk protein soya berkualiti tinggi dan tidak diubahsuai secara genetik (non-GMO). 

Diperkaya dengan:

- 5 sumber vitamin B (pantothenic acid, thiamine, riboflavin, vitamin b6 & niacin). 
- 4 sumber mineral (kalsium, phosphorus, sodium & iron). 


ESP berperisa vanilla. Boleh dibancuh dengan air masak dan sejuk (elakkan air panas; suhu tinggi yang boleh memusnahkan protein). 

ESP boleh juga dibancuh dengan pelbagai jenis minuman kegemaran lain. Horlicks, susu, nestum dan lain-lain. 

ESP tak boleh dibancuh dengan minuman berkafein, dan jugak minuman berkarbonat.

8 Manfaat Detoks


Seperti yang anda sedia maklum detoks merupakan cara untuk anda boleh mengurangkan toksik berlebihan dalam badan dan mengoptimumkan fungsi organ detoks dalam badan anda. Namun bagaimana cara untuk anda memastikan bahawa detoks ini betul-betul berkesan?


Apakah antara sebab khusus anda perlu fokus dalam membersihkan tubuh anda?


Tahukah Anda? 

Wednesday, 4 October 2017

Apa Beza ESP (Energizing Soy Protein) dengan Soy Protein Lain dan Siapa perlukan ESP?


Perbezaan ESP(Energizing Soy Protein) dengan Soy Protein Lain
ESP (Energizing Soy Protein) :

- dihasilkan di bawah program khas Identity Preservation Program (IPP)
- tidak diubahsuai secara genetik (non -GMO) 

- mengandungi 9 jenis asid amino ( histidine, lysine, leucine, isoleucine, methionine, phenylalanine, tryptophan, valine & theonine) yang penting & diperlukan tapi tak dapat dihasilkan oleh badan kita. 

-tidak mengandungi kolestrol (protein dari tumbuhan tiada kolestrol) 

- tidak mengandungi uric asid

- ditambah dgn kalsium 

- diproses dgn air & tidak diproses dengan alkohol (proses dgn alkohol akn hilangkan nutrient isoflavones, genistein & daidzen dlm kacang soya). 

- 1 hidangan ESP (3 sudu besar) = 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu. 

- indeks glisemik yg sangat rendah (39). Bila GI rendah, tak akn akibatkan peningkatan gula & insulin dlm darah (terutama bg diabetic). 

-diproses dgn suhu rendah (protein musnah pd suhu tinggi)


Siapakah yang perlukan ESP?

- ESP sesuai untuk semua golongan. Tidak digalakkan bagi bayi di bawah usia 1 tahun dan golongan yang ada kesukaran untuk memproses protein.


Antara golongan yang sesuai mengambil ESP :

🌷ibu hamil 

🌷ibu menyusukan baby 

🌷ibu dalam pantang 

🌷pelajar 

🌷golongan pekerja 

🌷warga emas 

🌷wanita 

🌷lelaki



Semoga info tentang 5 Tips untuk bantu anda pilih sumber Protein yang betul bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang protein ESP (Energizing Soy Protein) atau nak cuba protein ESP ni, boleh hubungi kami:


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

9 Simptom Kekurangan Protein


Antara Kesan kekurangan Protein :


1. Edema 

- Kaki yang bengkak sebab pengumpulan air dalam badan. Protein bantu seimbangkan kandungan air dalam badan.


2. Turun berat badan secara melampau & tak sihat

- bila sumber protein tak cukup dalam badan, maka badan akan memecahkan protein dari otot secara paksa untuk digunakan. Kita akan hilang otot tubuh & berat badan.


3. Rambut rosak, gugur, menipis & bercabang. 

- rambut adalah protein. Bila tak cukup protein, tak daklah makanan untuk hasilkan rambut/sel baru.


4. Keletihan melampau 

Protein penting untuk hasilkan tenaga. Tak cukup protein, akan sebabkan badan kita letih, lesu & tak bermaya.


5. Kuku yang mudah rosak, mudah pecah, rapuh & tak sihat.


6. Anemia 

- Protein juga penting dalam penghasilan sel darah merah. Tak cukup sel darah merah, punca anemia.


7. Luka yang lambat sembuh 

- Kulit tak dapat hasilkan sel baru kerana tak cukup protein (tak dak bantuan khas) .


8. Ganggu mood/hormon & fungsi psikologi. 

- kekurangan asid amino lysine & tryptophan akan mengurangkan penghasilan hormon serotonin.


9. Kulit kusam, tak berseri.. 

- protein dalam ESP mengandungi asid amino & isoflavones yang penting untuk kecantikan kulit.

- isoflavones ikat receptor estrogen kulit kita & hormon estrogen yang bantu tingkatkan keanjalan kulit & proses sintesis kolagen.

Izumi, T. Makoto S, Obata A., Masayuki A, Yamaguchi H, Matsuyama A. Oral intake of soy isoflavones agylycone improves the aged skin of adult women. J. Nutr Sci Vitaminol. 2007, 53,57-62.



Semoga info tentang 9 Simptom Kekurangan Protein bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang protein ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee atau nak cuba protein ESP ni, boleh hubungi kami:


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Tuesday, 3 October 2017

Set Berpantang Shaklee atau Set Postnatal Shaklee


Untuk mummy to be yang dah nak dekat due atau dalam persiapan utk bersalin, dah decide belum nak consume set dalaman berpantang ape? Make sure set berpantang Shaklee berada dalam toplist..buatlah pilihan dengan tepat, sebab kena INGAT badan kita nak pakai lamaaa..

Set berpantang Shaklee. Memang lengkap untuk basic, set ni bukan sekadar untuk Milk booster, malah bagus untuk tenaga, kesihatan,memberi nutrien penting pada ibu dan juga menyembuhkan luka dalaman dan luaran bersalin tak kira bersalin CEASER MAHUPUN NORMAL.



16 Kebaikkan Ostematrix



Antara 16 Kebaikkan Ostematrix untuk :

1. jika menyusukan anak, bayi anda mudah lawas /Tidak Sembeli

2. Anda juga mudah lawas /Tidak Sembelit .

3. Gigi semakin kuat dan tidak berdarah .
 
4. Tiada masalah sakit tulang belakang .
5. Memperbaiki masalah gastrik.
 
6. Membantu mengawal berat badan (mengurangkan rasa lapar akibat kekurangan glikogen) .
 
7. Menyediakan kalsium yang bermutu tinggi .
 
8. Tiada lagi masalah kaki kejang.
 
9. Bantu perbanyakkan susu ibu untuk ibu yang menyusu.
 
10. Seimbangkan paras kalsium semasa haid .
11. Mencegah osteoporosis .
12. Mengurangkan PMS .
 
13. Alternatif bagi golongan yang tak suka/tak boleh ambil susu laktosa .
 
14. Mengawal tekanan darah .
15. Menguatkan daya ingatan .

16. Meningkatkan kesihatan tubuh .

Kalsium Ostematrix Shaklee ni untuk semua golongan terutamanya mereka yang kurang minum susu. 


Semoga info tentang 16 Kebaikkan Ostematrix bermanfaat untuk anda..

Kalau nak tau lebih lanjut tentang Ostematrix atau nak cuba tablet kalsium ni, boleh hubungi kami:


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Monday, 2 October 2017

Penyusuan Jarakkan Kehamilan

Kata orang, menyusukan bayi antara kaedah menjarakkan kehamilan secara semula jadi yang mudah. Benarkah? Ikuti penerangan Pakar Laktasi, Rita Rahayu.

Kaedah menjarakkan kehamilan menggunakan penyusuan susu ibu dinamakan Lactational Amenorrhea Method (LAM) di mana penyusuan susu ibu sepenuhnya berupaya melambatkan kedatangan haid dan ovulasi secara semula jadi.

Walau bagaimanapun, kaedah ini adalah 98 – 99.5 % efektif, sekiranya semua syarat di bawah dipatuhi:

1. Haid ibu belum kembali.

2. Bayi berumur kurang daripada enam bulan.

3. Bayi menyusu secara eksklusif dengan kerap (siang dan malam).

4. Bayi tidak mengambil sebarang makanan lain selain daripada susu ibunya selama enam bulan pertama.

Oleh itu, antara tip untuk memastikan keberkesanan keadah LAM ini, anda haruslah:

*Memastikan bayi sentiasa bersama atau berdekatan dengan ibu.


*Menyusu dengan kerap tanpa had (siang dan malam). Untuk pengetahuan, penyusuan di waktu malam sangat penting kerana pada ketika itu hormon prolaktin adalah sangat tinggi. Hormon ini yang melambatkan ovulasi.

*Menggunakan penyusuan sebagai cara untuk memujuk dan menenangkan bayi.

*Menyusu sambil berbaring apabila berehat atau tidur.

*Tidak menggunakan botol atau puting kosong.


Sekiranya haid ibu telah kembali atau bayi berumur lebih daripada enam bulan atau dia sudah diberi makanan tambahan (pada tahap umur ini, bayi seharusnya diperkenalkan dengan makanan tambahan dan tidak menyusu sepenuhnya), ibu dinasihatkan untuk menggunakan kaedah perancang keluarga yang lain.

Ini kerana selepas enam bulan, perlindungan penyusuan susu ibu terhadap kehamilan mula berkurangan.


Credit to : Majalah Pa&Ma


Semoga info tentang  Penyusuan Jarakkan Kehamilan bermanfaat untuk anda..

Anda berminat dengan Set Menyusu Shaklee?

Apakah yang terkandung di dalam Set Menyusu Shaklee dan berapakah pelaburan yang diperlukan? Klik sini.

Mahu baca feedback lain tentang Set Menyusu Shaklee? Klik sini.

Hubungi kami jika anda berminat dengan Set Menyusu Shaklee untuk kami bantu anda membuat keputusan :)


Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Tuesday, 19 September 2017

Rahsia Cermin Ajaib

RAHSIA CERMIN AJAIB (RCA)

Korang pernah dengar tak ape benda RCA ni?😁 Kalau dalam team bisnes Syida boleh dikatakan setiap hari mentor ingatkan buat RCA ni tau..

RCA ni kita berdiri depan cermin dan cakap benda-benda positif atau apa doa yang kita nak depan cermin..Biasanya buat pagi-pagi la..😄


I am powerfully positive in everything I think, do and say

Monday, 18 September 2017

Blogging Untuk Long Term Survival




Syida pernah masuk kelas yang bertajuk "Blogging Untuk Long Term Survival" ni..Syida belajar dengan sifu Nadiah Suhaidi di kelas Maestro Elite..


Master Nad ni terror sangat aih ber'blogging'..Korang boleh intai blog cantik master Nad ni di

Mengantuk? Keletihan Melampau? Cinch Tea Ada Penyelesaiannya..


Anda mengantuk?

Haaa...tajuk dia kaaann..ade ke yang macam ni? Ni la simptom yang jadi kat Fizah Asman salah seorang sahabat dalam Maestro team Syida..

Asbab dari mengantuk dan keletihan melampau ni lah punca anak-anak kak Fizah selalu kene marah dan selalu diabaikan jugak..

Sunday, 17 September 2017

Kandungan Di Dalam Sebiji Ostematrix

Dalam sebiji caplet ostematrix ade mengandungi 7 mineral iaitu:

Calcium 250mg
Vitamin D3 100IU
Magnesium 100mg
Zink 10.4mg
Kuprum 0.05mg
Mangan 0.05mg
Boron 0.75mg


Kenapa nak kena ada banyak benda dalam pil kalsium ostematrix ni?😊

sebab...

Sakit Lutut

Syida ade cerita sakit lutut di mana Syida sendiri yang mengalaminya..Semoga menjadi panduan kepada pesakit-pesakit lutut di luar sana..

Semoga ada manfaat dalam sharing Syida ni untuk korang..aamiin

Ceritanya begini...

Saturday, 16 September 2017

Teknik Follow Up Berkesan




Nak berniaga mesti wajib ada ilmu..kalau tak de ilmu tak ke mana kan..wat apa saje pun wajib ada ilmu..betul kan?😎😎

Bioflavonoids




Korang tau tau ape yang benda yang dinamakan sebagai Bioflavonoids ni? hehe

Kalau kat buah oren yang kita dah kupas tu kan, yang urat-urat putih tu lah di panggil Bioflavonoids.. Yang bila kita makan tu rasa dia kelat-kelat tu haaa...Yang tu banyak khasiat tau..😊

Friday, 15 September 2017

Amalan Ibu Imam Shafie Ketika Menyusukan Beliau


Setiap ibu wajib nak sesuatu yang baik untuk anak mereka..


AMALAN IBU IMAM SHAFIE KETIKA MENYUSUKAN BELIAU

Ilmu Bisnes Jalanan

Malam ni Syida nak share kelas yang Syida join masa bulan Julai 2017..Best sangat kelas ni...Syida pernah share dekat facebook tapi belum lagi Syida share kat blog..

Semoga dengan sharing dekat blog boleh menjadi panduan Syida dan kawan-kawan dimasa hadapan..semoga bermanfaat untuk semua insya Allah..


Pertamanya,

Thursday, 14 September 2017

11 Persediaan Mama Untuk Lancarkan Penyusuan

Menyusukan bayi secara eksklusif selepas bersalin ialah impian kebanyakan ibu hamil. Bagi anda yang mahu merealisasikannya, ketahui apa bakal berlaku dan cara menghadapinya.

Jum baca 11 Persediaan Mama Untuk Lancarkan Penyusuan di bawah. :)

1. Bilakah susu ibu mula dihasilkan?

Set Menyusu Shaklee


SET MENYUSU SHAKLEE PILIHAN IBU-IBU MENYUSU YANG INGINKAN KESIHATAN TUBUH SECARA KESELURUHAN


Apa yang terkandung di dalam Set Menyusu Shaklee?

Kami menawarkan 3 pilihan:


Set Menyusu Shaklee BASIC
Harga Runcit: RM 308.(JIMAT 15% jika anda mendaftar sebagai ahli Shaklee)


1. Vitalea

Multivitamin yang mengandungi nutrisi bersamaan 40 jenis lauk pauk. Mengandungi

Wednesday, 13 September 2017

10 Pengetahuan Penting Berkenaan Susu Ibu Perahan



Tambahkan pengetahuan anda dengan mengetahui serba sedikit ilmu berkaitan susu ibu perahan dan amalan mengepam payudara yang perlu dilakukan semasa dalam tempoh berpantang sebelum kembali memulakan kerja.


1. Sebagai persediaan semasa berpantang, bilakah patut saya mula pam payudara?

2 minggu selepas kelahiran bayi, anda sudah boleh mula mengepam payudara bagi mengumpul stok perahan susu ibu yang akan digunakan apabila mula bekerja kelak.


2. Bilakah masa yang sesuai untuk pam susu jika saya bekerja dari jam 8.30 pagi hingga 6 petang?

Dalam tempoh anda bekerja dari jam 8.30 pagi hingga 6 petang, pastikan sebelum jam 12 tengahari, telah berlaku satu kali sesi perahan. Kemudian, sebelum jam 5 petang pula, pastikan berlaku sesi perahan.


3. Mengapa kadangkala susu perahan saya cair?

Susu perahan berkeadaan cair kerana banyak faktor. Salah satu faktornya ialah melibatkan cuaca. Apabila cuaca panas, susu sememangnya akan sedikit cair. Hal ini berlaku kerana ia dapat menghilangkan dahaga bayi.


4. Apakah benar penggunaan pam payudara akan mengganggu pengeluaran susu ibu?

Ya benar. Pengggunaan pam payudara sedikit mengganggu proses pengeluaran susu ibu. Hal ini terutamanya jika berlaku keberganetungan pada pam payudara melebihi sesi penyusuan ibu.


5. Apakah cara terbaik pemberian susu perahan?

(gambar sumber dari google)

Cara terbaik pemberian susu perahsn ialah dengan menggunakan cup feeding. Penggunaanya diperlukan untuk membantu bayi daripada mengalami masalah kekeliruan antara putting susu botol dengan putting payudara ibu.


6. Bagaimana cara menyimpan susu ibu perahan sepanjang berada di pejabat?

Cara menyimpan susu ibu perahan sepanjang berada di pejabat ialah dengan menggunakan beg pendingin atau ice box.


7. Berapa lama susu perahan dapat bertahan jika di simpan di dalam botol dan disejukkan di dalam beg pendingin?

Secara umumnya tujuh hingga 12 jam. Namun, hal ini bergantung kepada pek ais yang berada di dalam beg pendingin itu.


8. Perlu atau tidak susu perahan di simpan di dalam bahagian dingin beku peti ais semasa di pejabat?

Ya, itu adalah perlu. Lebih-lebih lagi jika kelengkapan tersebut ada di pejabat.


9. Kenapakah saya perlu pam juga selepas 20 minit walaupun ketika itu tiada lagi titisan susu yang keluar?

Amalan ini perlu dilakukan kerana ia menggalakkan pecutan susu di mana ia akan memberi petunjuk kepada otak bahawa susu masih diperlukan dalam amaun yang lebih banyak lagi.


10. Mengapa perlu ada jadual mengepam. Bagaimanakah jika saya tidak mengikutinya?

Anda perlu ada jadual mengepam agar sentiasa tahu dan peka bila waktu yang sepatutnya anda perlu melakukan perahan susu.

Hal ini penting agar payudara tidak membengkak ketika bayi tidak berada di sisi.

Jika tidak mengikuti jadual yang sepatutnya diikuti, berkemungkinan besar susu ibu akan sedikit terjejas pengeluarannya di mana, akhirnya turut boleh emosi anda sendiri.


Antara tanda payudara anda betul-betul kosong selepas sesi mengepam ialah apabila picitan dilakukan di sekitar aerola, susu yang keluar meleleh di tepi payudara. Namun, jika anda picit dan susu masih memancut, maka itu petunjuk payudara belum kosong sepenuhnya.

Info : Majalah Pa&Ma (Siti Asmah Moin, Pengerusi Kumpulan Sokongan Susu Ibu Pahang)

Anda berminat dengan Set Menyusu Shaklee?




Hubungi kami jika anda berminat dengan Set Menyusu Shaklee untuk kami bantu anda membuat keputusan :)

Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Promosi Sempena Hari Malaysia Pada 16 September 2017



 Promosi Sempena Hari Malaysia Pada 16 September 2017



Assalamualaikum selamat pagi..

Pagi ni Syida nak bagitau yang Shaklee ada buat promosi sempena Hari Malaysia pada 16 september 2017..

Jadi jangan lepaskan peluang untuk grab peluang untuk dapatkan item promosi sempena Hari Malaysia..


Promosi : TWIN PACK VIVIX

Kelebihan yang anda boleh dapat bila grab promosi ini ialah:

  • Diskaun Harga 5% (Jimat RM 40)
  • FREE Membership (Jimat RM 69)
  • 5% Cash Bonus (Extra RM 30+)
  • FREE Postage (Jimat RM 10.60)
  • 1x Lucky Dip (Peluang Hadiah sehingga RM 250++)

Beli Harga Pasaran : RM 950

Beli dgn FREE Membership : RM 806

Untung Daftar : RM 144
+ Jimat (16 September) : RM 150

*Jumlah Untung Besar : RM 294!*

Hanya 16 Sept!

Hanya 16 Sept!

Hanya 16 Sept!


Dapatkan item ini di waktu promosi kerana anda boleh jimat berganda.


Nak baca feedback lain tentang Vivix? Klik Sini



Hubungi kami untuk kami bantu anda membuat keputusan :)

Nurul Syahida (Syida)

013 921 2767
Your Trusted Shaklee Independent Distributor
COD Puchong Utama

Pengeposan ke seluruh Malaysia





* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Saturday, 17 June 2017

UJIAN AIR KENCING - MENGANDUNG KE TAK NI SEBENARNYA?



Assalamualaikum…Salam Ramadhan yang ke 22..kejap je masa dah pun masuk fasa ketiga bulan ramadhan..maksudnya kita dah pun masuk fasa yang terakhir..Fasa di mana orang berebut-rebut nak buru lailatul qadar bagi sesiapa yang sangat faham dan tau betapa besar fadhilatnya.. J

Okay, kembali pada tajuk entry..Haaaa…tengok tajuk macam dah suspend kan? Berteka-teki seribu ratus kali..haha..Mengandung ke tak ni sebenarnya?hihi..

Followers

sila klik kat sini ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
CK Free Auto Backlink\ SEO-Ping Check Page Rank Backlink - OhDunia.my Active Search Results